Kotka & sen saaristo ja rannat (ID 182)

Julkaistu 05.09.2022

EI JATKOON

Kotkaan enemmän markkinointia; tapahtumia ja vähemmän sääntöjä jotta Kotkasta voisi tulla Hangon tai Loviisan tapainen ihana rannikkokaupunki, jossa kesäisiä tapahtumia, vanhoja puutaloja (huom! niiden säilytys ja kunnostus) ja enemmän turismia mm. Kotkan saarille, jotta turistitkin pääsisivät ne kokemaan! Enemmän Europpalaista meininkiä! Kotka on upea paikka, jota ei tarpeeksi huomioida. Siirtymä satamakaupungista rannikkokaupungiksi. Myös enemmän opiskelupaikkoja nuorille aikuisille, jotta Kotkaan saataisiin nuorempaa väestöä ja alue kehittyisi ja kohenisi taloudellisesti. Miksei Hovinsaarta kohenneta ja siitä tehdä idyllinen puutalokaupunginosa? Mahtava paikka vedeäärellä, keskustan tuntumassa. Miksi Hovinsaarella on huono maine ja miksi sinne sijoitetaan kaupungin vuokra-asuntoja? Paikka olisi aivan mahtava : ) Hovinsaaren vanhat makasiinit käyttöön! Mahtavia yritystiloja tai jopa asunnoiksi! Kotkan keskustan puutalot teatterin takana on myös kunnostettava, mahtavia taloja!

Idean hyödyt

Turismi toisi rahaa Kotkan kassaan, sekä kaupungin brändi kohdentuisi! Kotkasta tulisi houkutteleva paikka niin turisteille, kuin asujilleen sekä muualta muuttaville! Asujakunta nuorenisi, tulisi lisää työpaikkoja, mutta myös veronmaksajia. Kaiken kaikkiaan parantaisi asukkaiden asumismukavuutta ja kartuttaisi Kotkan kassaa. (Pyhtää näyttää jo pieneltä osaltaan hyvää esimerkkiä.)

Mahdolliset yhteistyökumppanit

Asukkaiden osallistaminen erilaisiin tapahtumiin/tempauksiin lisäisi asumismukavuutta : )

Vastaus

Kiitos ideastasi ja osallistumisesta Kotkan kaupungin osallistuvaan budjetointiin. Asiantuntijat ovat perehtyneet ideaasi ja arvioineet sen osallistuvan budjetoinnin arviointikriteerien perusteella. Arviointikriteerit löytyvät täältä: Arviointikriteerit.

Tämän idean ei tarvitse edetä osallistuvassa budjetoinnissa, sillä se on osa kaupungin normaalia toimintaa. Tätä työtä kaupungin viestintäyksikkö tekee päivittäin ja jatkuvasti erilaisten, mm. sosiaalisen median ja verkkokanavien kautta. Lisäksi koko ajan etsitään uusia kanavia rohkaisemaan omia asukkaita suhtautumaan positiivisesti omaan kaupunkiinsa, sen vetovoimaan ja vahvuuksiin.